Felfedező tanulás lehetőségei

Kedves Mariann!

A korábbi hozzászólókhoz hasonlóan magam is úgy látom, hogy a felfedező tanulás alkalmazása manapság már nélkülözhetetlen az oktatásban.

Ami számomra a nehézséget jelenti, hogy abban a gimnáziumban, ahol én tanítok, rendszeresen többen választják érettségi tantárgyként a földrajzot, így meglehetősen kötve vagyok a tényanyaggal telezsúfolt tananyaghoz. Ami az órakeretbe épphogy belefér. Viszont kicsit úgy látom - bár lehet, hogy rosszul - , hogy ezek a feladatok kissé időigényesek. Valószínűleg a kreativitásomat kell fejleszteni.

Ahol viszont mindenképp alkalmaznám, akár bizonyos anyagrészek rovására, iskolánk SNI-s osztályában. Hiszen a tanulási nehézségekkel küzdő, diszlexiás, diszgráfiás tanulók egyszerű magyarázat alapján sok természetföldrajzi folyamatot nem egykönnyen értenek meg.

Az új érettségi követelményben nagyobb hangsúlyt kapnak a globális problémák. Ennek órai megbeszélésére általában nem nagyon szokott idő maradni, emiatt a projektalapú feldolgozást választanám.

Vargáné Ivancsics Anikó

 

Kommentek
  1. Én