Felfedező földrajztanulás

Kedves Mariann!

Mivel tantárgyunkban különösen sok lehetőség nyílik a minket körülvevő világ eseményeire, jelenségeire való gyors reagálásra, így a módszerek modernizálásával különösen erőteljes hatást tudunk elérni.

Végiggondolva az előadáson hallottakat, talán az egyik legfontosabb gondolat, ami megragadt bennem, hogy hatást kell gyakorolni egy tőlünk nagyon különböző generációra. Hatást akkor érünk el, ha az Ő nyelvükön szólunk.

Ugyanakkor a kezünket köti a kerettanterv, egy brutális mennyiségű száraz tényanyag, és a tantárgyunk alacsony óraszáma, vagy esetemben a 32-38 fős osztálylétszám.

Ilyen körülmények között biztos vagyok benne, hogy mindannyian keressük azokat a lehetőségeket, ahol frissíthetjük eszköztárunkat.

Én elsőként a 10. évfolyamosoknak tudom javasolni a projekt módszert a globális világproblémák feldolgozásához. Mivel imádnak fotózni, filmezni ezért a globális problémák bemutatását 4-5 fős csoportokra bíznám. 2-3 közös előkészítő óra után a diákok a tanórákon készítenék el a terveket, konzultálnának, anyagot gyűjtenének. A filmforgatás terepe a terveiktől függő helyszínen zajlana. A produktum bemutatásakor a projekt értékelésére is sort tudunk keríteni.

A gondolkodás típusú felfedező tanulás az egészen eseti pár perces alkalmazástól a teljes tanórai alkalmazásig kivitelezhetőnek tartom. 

 

Rózsa Viki

Kommentek
  1. Én