Kedves Mariann!
A felfedező tanulási stratégia az egyik leghasznosabb módszer, ami abban segíti a tanulókat, hogy saját megfigyeléseiken keresztül az előzetes ismereteiket felhasználva vonjanak le következtetéseket. Tudományalapú felfedező stratégiát az alábbiak alkalmával tudom alkalmazni pl.: a iskolám(Mosonmagyaróvári Móra F. Á. I )7-8. osztályos tanulói lehetőséget kaptak arra, hogy évente kétszer részt vehessenek a Kossuth L. Gimnáziumi Öveges Laborjában laborórákon, ahol kísérleteket végzünk ( pl.: esőt, dért, felhőt alakítunk ki). Nagyon kedvelik diákjaim, sokkal többször is részt vennének ilyen típusú órákon. Saját iskolám szerekkel való ellátottsága igen hiányos, tudományalapú kísérleti órát a föld belső szerkezetének kialakulása és a kőzetlemezek mozgása résznél tudtam csak alkalmazni, csoportmunkában.Ez is nagyon tetszett tanulóimnak.
Sokszor alkalmazom azt a feladatot, hogy a domborzati és éghajlati térkép segítéségével kell (a logikai összefüggéseket alkalmazva) egy ország gazdaságának a jellemzését elkészíteni,úgy, hogy még előzetesen nem beszéltünk az adott országról, vagy területről.
Üdvözlettel:Simon Lajosné
Megosztás a facebookon