Kedves Mariann! A 7. évfolyamon a gazdasági témakörnél kiválóan lehet alkalmazni a terepkutatást. A gyermekek feltérképezhetik egy adott terület gazdasági helyzetét. (városrész ahol él ,vagy falu... stb ) Saját munkájuk által olyan információk birtokába kerülnek, amely a földrajz órán kiválóan alkalmazható. Nem csak a földrajz miatt fontos ez a folyamat, hanem azért mert ezáltal felfigyelhetnek a lehetőségekre. A későbbiek terén nyitottabban és körültekintőbben járhatnak majd adott területen (településen ). A jövőre nézve munkaerő-piaci előrejelzésnek sem rossz ez a feladat! Kuruc-Lakos Anna
Kedves Mariann!
Remélem jó helyre írok!
A felfedező tanulás lehetősége az én iskolámban a természetismeret tantárgy tanításakor időnként megvalósul, mert igyekszünk egyszerű kísérletek elvégzésével tapasztalatokat szerezni és a történteket magyarázni is. Ez azonban erős tanári irányítással történik és labor híján mindent magunk szerzünk be és cipelünk óráról órára.
A "Sherlock" - módszer szerintem minden évfolyamon jól hasznosítható. Tetszett, de tudatosan még nem használtam. Ez a többi módszerre is igaz, vagyis, hogy néhány elemet használok, de ritkán tudatosan.
M-né Kalmár Kata
Kedves Mariann!
A felfedező tanulásban hihetetlen lehetőségek vannak, ennek egyetlen akadálya van, a jelenlegi közoktatási (köznevelési) rendszer. A kötött kerettanterv, az adott óraszámokhoz rendelt szinte megtaníthatatlan tananyag. Eddigi tapasztalataim során az igazi élménypedagógia az erdei iskolai programokon valósult meg. Az iskola falai között a drámapedagógia és a problémaalapú tanulással próbálkoztam, elsősorban a 7. osztályos gazdasági ismeretek témakörnél.
Vilits Katalin
Kedves Mariann!
A komplex természettudományos oktatás keretén belül (9. évfolyam, szakgimnázium) nagyon is van realitása a felfedező típusú (probléma alapú, kutatásalapú, dizájnalapú és projekt módszerrel dolgozó) földrajz oktatásnak. Ezt részben a kerettanterv el is várja, 8 óra van betervezve projekt célra.
Véleményem szerint a megszokások, esetleg módszertani hiányosságok komoly akadályt jelentenek a módszerek folyamatos alkalmazásában.
Szem előtt tartva a lehetőségeket (heti 1 óra, 25-30 fős létszám), a probléma alapú változatot tartom megvalósíthatónak.
Grezsu Csaba
Megosztás a facebookon